بصیرت

...علوم انسانی اسلامی و

بصیرت

...علوم انسانی اسلامی و

folder98 facebook
بصیرت

جهاد هنوز ادامه دارد...
برادر؛
امروز جهادت در جبهه جنگ نرم، سلاحت قلم و دشمنت استکبار جهانیست...
باید مواظب بود و با بصیرت عمل کرد!
به قول سیّد شهیدان اهل قلم:
کارمان را برای خدا نکنیم، برای خدا کار کنیم!
تفاوتش زیاد نیست...
فقط همین قدر است که ممکن است امام حسین (علیه السّلام) در کربلا باشد و ما در حال کسب علم برای رضای خدا!

همسنگران

تا انقلاب هست 9 دی، حماسه ملی است

دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۲ ب.ظ
تا انقلاب هست 9 دی، حماسه ملی است

هرچه بیشتر از یک واقعه می‌گذرد ممکن است علل شکل‌گیری آن و ابعاد مختلفش به دست فراموشی سپرده شود اما وظیفه افراد بصیر جامعه این است که نگذارند حقیقت از حافظه تاریخی جامعه پاک شود اما خطر بزرگ‌تری که جامعه را تهدید می‌کند این است که حقیقت وارونه و یا مخدوش شده به جامعه معرفی شود. دیروز تفسیرهای اشتباه از انقلاب و امروز از 9 دی باعث می‌شود جامعه از راه رسیدن به اهدافی که در ابتدا مدنظر داشت منحرف شود.
 اهمیت تفسیر وقایع گذشته در این است که با همین تحلیل‌ها و تفسیرها می‌توان به ذهن نسل‌های که آن زمان نبوده‌اند شکل داد مثلاً اگر یک تفسیر مادی از حماسه عاشورا ارائه دهیم و کاری کنیم که جامعه ما آن را بپذیرد، به‌تدریج این سؤال نیز در ذهن شکل می‌گیرد که چرا یک ماه به خاطر جنگی که بر سر رسیدن به قدرت رخ داده است باید عزاداری کنیم؟

مگر جنگ‌هایی مثل حمله مغولان که برای رسیدن به قدرت روی‌داده در تاریخ کم داریم؟

چرا برای قیام حسینی عزاداری می‌کنیم ولی برای جنگ‌های دیگر عزاداری نمی‌کنیم؟

اینجاست که تفاوت تحلیل‌ها باعث انحراف جامعه از مسیر اصلی می‌شود.

امروز نیز حرکت‌هایی از سوی برخی جریان‌های سیاسی آغازشده که حماسه 9 دی را به‌گونه‌ای تحلیل کنند که اثربخشی خود را از دست بدهد و با تطهیر عناصر فتنه و سخن نگفتن از خسارت‌هایی که به کشورمان زدند سعی می‌کنند دوباره در صحنه سیاست حاضر شوند.

امروز باید این سؤال را از یکدیگر بپرسیم که چرا 9 دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری کرده‌اند؟ مگر 9 دی با روزهای دیگر چه تفاوتی دارد؟

زمانی که انتخابات 88 برگزار شد و شبهه تقلب از سوی برخی جریان‌ها القا شد ظاهر امر این بود که جریان شکست‌خورده در انتخابات تنها مدعی قوه مجریه است و تلاش می‌کند از طرق مختلف مثل اردوکشی‌های خیابانی، مذاکره با رهبر معظم انقلاب، کمک گرفتن از رسانه‌های خارجی و داخلی، کمک به تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی و در تنگنا قرار دادن نظام و... سعی دارد انتخابات را مجدداً برگزار کند اما هرچه زمان می‌گذشت، حقیقت ماجرا واضح‌تر می‌شد.


http://www.598.ir/files/fa/news/1392/10/8/47048_804.jpg


هنگامی‌که جریان سبز، وزارت کشور و شورای نگهبان را فاقد صلاحیت دانست و تقاضا داشت، کمیته‌های بین‌المللی بر انتخابات مجدد نظارت داشته باشند عملاً مشروعیت نظام را زیر سؤال برد و اصل 99 قانون اساسی نقض کردند و از چارچوب قانون اساسی خارج شدند.

اصل ۹۹ - نظارت شورای نگهبان
شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی و همه‏‌پرسی را بر عهده دارد.


کسی که از چارچوب قانون اساسی خارج شود، طبق اصل 115 قانون اساسی، صلاحیت نامزدی ریاست جمهوری ندارد زیرا به قانون اساسی که جزء مبانی جمهوری اسلامی است اعتقادی ندارد.

اصل ۱۱۵
رییس‌جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد: ایرانی‏‌الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.


 
در چنین شرایطی، جریان فتنه سعی دارد با مظلوم‌نمایی بخشی از بدنه جامعه را با خود همراه کند و برای این کار نیاز به شهید دارد حتی اگر به‌دروغ بتواند اسم چند نفر را به‌عنوان شهید مطرح کند این کار را می‌کند تا فضای روانی جامعه را متشنج نگه دارد.

این جریان در تمامی راهپیمایی‌ها مانند روز قدس و روز دانشجو و...، شعارهایی ضد آرمان‌های نظام و انقلاب می‌دادند و همان‌طور که تحلیلگران با بصیرت پیش‌بینی کرده بودند: اگرچه جریان فتنه را آقایان موسوی و کروبی آغاز کردند اما در ادامه کار از دست آن‌ها خارج شد و این افراد نیز فریب دشمنان خارجی نظام را خورده بودند و برای به کرسی نشاندن حرف خود، حاضر به خودکشی سیاسی شدند.


سوت و کف‌های روز عاشورا، تیر خلاصی بود بر پیکره جریان معاند و در میان شعله‌های فتنه تنها سیل امت حزب‌الله بود که می‌توانست فضا را آرام کند و به غائله خاتمه دهد.

مردم ایران در 9 دی نشان دادند که گوش‌به‌فرمان ولی زمانه خویش هستند و همانند 22 بهمن وفاداری خود را به ولایت اعلام کردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">